vrijdag 25 oktober 2013

#50 Eet tien dingen die je nog nooit heb gegeten; Cherimoya (3/10)

Op de markt vond ik Cherimoya's te koop voor 1.50 per stuk. Ik heb er eentje gekocht om te proberen. De vrucht  was groen en keihard, maar na een dag werd het zachter en kwamen er een soort zwarte randjes om de schubachtige aftekeningen op de schil. De dag daarna hebben we het ding doormidden gesneden en elk de helft uitgelepeld.

Het vruchtvlees leek een beetje op een soort dunne bananenmoes met harde zwarte pitten erin. Het at wel lastig omdeat je de pitten moet uitspugen, maar het was de moeite waard want het vruchtvlees was erg lekker. Het smaakte als een mix tussen allerlei fruitsoorten, maar we konden maar moeilijk bedenken welk fruit dan precies. In elk geval banaan, ananas en nog wat andere vruchten. Als ik google zie ik dat andere mensen er ook niet uit komen, iedereen zegt iets anders.

Dunc en ik willen  in elk geval nog wel vaker Cherimoya eten !

Plaatje; wikimedia commons



Geen opmerkingen:

Een reactie posten